Fotoalbum

Mira Belle. Vores 24 fods Bandholm.

Motor i Mira Belle: En 7 hk benzinmotor 'Vire 7'

Her er mine to musketerer, ombord på Mira Belle.

Sommeren 2011. Agnese Talzeme på besøg ombord på Mira Belle.

Her ses Antra og Agnese Talzeme i kahytten på Mira Belle. Det er sommeren 2011, og Agnese holdt til i Kbh. Hun havde sat sig for at besøge Møns Klint, men jeg havde sagt, at det var umuligt, for hun skulle skifte tog og bus tre hundrede gange inden hun nåede frem, og det de sidste kilometer skulle h

Her ses Sleipner, som er en færøsk firemands-farer, bygget i glasfiber af en færing, som selv havde lavet originalen i træ.

Sleipner i Bogense lystbådehavn. Sleipner er bygget med en indenbords motorbrønd, hvor man kan installere en påhængsmotor.

I Riga havde vi også en lille båd, som vi sejlede med på floden Daugava. Her er sønnedatter (Franks datter) Katarina på besøg i 2006.

Med båd til øen Zakju-sala i Daugava. 2006.

Katarina ror båden ud fra garageområdet. 2006.

Antra og Katarina ved årerne. 2006.

Katarina med fahrfahr på en biflod til Daugava, tæt på Krasta Massivs. 2006.

I min familie (Max’ familie) er det alene fiskere på min mors side, der har berøring med det maritime. De sejlede ikke, som jeg gør det, af lyst. Sejlads var noget, man gav sig af med for næringens skyld, enten som fiskehandlere eller slet og ret som fiskere. Min mors familie er fra Hvalpsund ved Limfjorden. De fleste forblev i Himmerland og levede af fiskehandel. Det gjaldt min bedstefar, Kristian Mortensen, og de fleste af hans børn.

Jeg er opvokset som bymenneske i Odense, og ingen i min fars slægt har haft berøring med sejlads. Det er derfor i sig selv gådefuldt for mig, hvorfra jeg har min lidenskabelige interesse for hav og både, hvis jeg da ikke skal tro på, at jeg har det i generne fra min mors slægt?

For tiden har vi to både: En langkølet sejlbåd. En Bandholm 24 samt en færøjolle, af type som en lille jolle fra vikingetiden.